Czy coaching działa?

Kolejna garść informacji na temat efektywności coachingu...

Instytut CIPD (Chartered Institute of Personnel and Development) w Wielkiej Brytanii przeprowadził badanie dotyczące wykorzystywania coachingu. Wynikało z niego, że 92% badanych organizacji korzysta z tego typu usług.

Autorzy książki The Case for Coaching przeprowadzili badania w licznych organizacjach, które korzystały z usług coachingowych dla swoich pracowników.
Otrzymali ciekawe wyniki:

  • 96% badanych stwierdziło, że coaching wywarł pozytywny wpływ na wydajność pojedynczych osób
  • 87% badanych uznało, że wywarł pozytywny wpływ na wydajność całej organizacji
Wg CIPD organizacje korzystające z coachingu odniosły następujące korzyści:
  • zwiększona wydajność poszczególnych osób,
  • zwiększona produktywność,
  • zwiększona motywacja wśród pracowników,
  • szybsze wprowadzanie zmian  w organizacji,
  • pokazanie zaangażowania organizacji w sprawy pracowników,
  • zmniejszona rotacja pracowników,
  • obniżone koszty organizacji kursów zewnętrznych dla pracowników,
  • rozwój przyszłej kadry kierowniczej i zarządzającej,
  • podtrzymywanie kultury waloryzującej naukę i rozwój,
  • pomoc pracownikom w zrównoważeniu życia osobistego i zawodowego.
Źródło: Stephen Neale, Lisa Spencer-Arnell, Liz Wilson (2010). Coaching inteligencji emocjonalnej. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business, str. 58-59.

Popularne posty z tego bloga

Karty coachingowe

Pogłębianie w sesji coachingowej